Türk lastik sektörü, son on yılda yüzde 50'nin üzerinde büyüyerek uluslararası standartlara uygun üretimi ile hızla gelişiyor.
Çoğunluğu Avrupa ülkelerine yapılan 1,1 milyar dolarlık ihracat, sektörün dünya pazarındaki önemini ortaya koyuyor.
Türkiye, her yıl artan kapasitesi ve ihracatı ile sadece Avrupa'nın değil, dünyanın da jant üretim merkezlerinden biri olma yolunda ilerliyor.
Kullanımı zorunlu hale gelen kış lastiklerinin yanısıra sağlıklı bir sürüş için önemi anlaşılan zincirler, paletler ve kar çorapları gibi lastik aksesuarlarının da pazarı giderek büyüyor.
Ömrünü tüketmiş lastiklerde malzeme geri kazanımı ile hem ürün ekonomisi elde ediliyor hem de petrol ithalatı azalıyor. Her iki açıdan da AB ülkelerini yakalamayı hedefleyen Türkiye, üretim tesislerinin kapasitesi ve sayısının artması bakımından ciddi potansiyele sahip.
e-ticaretin giderek yaygınlaştığı lastik sektöründe sanal hizmet sunucularının sayısı artıyor. Ayrıca, perakende marketler, kaplama sistemleri, filo yönetimi, yol asist destek hizmetleri ve sigorta şirketleri de sektörün etkili aktörleri olarak görülüyor.